Kärcher Sc 4.100 C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher Sc 4.100 C op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Freemind 14-04-2013
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

We zijn reeds enkele weken in het bezit van deze Karcher stoomreiniger. We hadden de mogelijkheid om het toestel 14 dagen te testen en als we niet tevreden waren, konden we het toestel terugsturen naar Karcher.
We hebben dit niet moeten doen omdat we zeer tevreden zijn over het toestel. We hebben nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop.
Bij het eerste gebruik is het wennen omdat je werkelijk zonder detergenten of zepen aan het schoonmaken bent en dat je direct ziet dat het schoonmaken met stoom zeer efficiënt gaat. Ook de hanteerbaarheid en het gewicht van het toestel beviel ons positief.
Met de meegeleverde accessoires (puntspuitkop, ronde borstel, powersproeier, vloersproeier en handsproeier) kun je de meeste onderhoudstaken doen en ze zijn bovendien makkelijk te monteren.
Om onze vloeren te reinigen leek ons het originele meegeleverde vloerdweil te dun. We hebben dan ook extra microvezeldoekjes van Karcher aangekocht die nog meer vuil opnemen. Voor de dieptereiniging van onze keramische vloer zijn wij nog steeds verplicht om specifieke producten te gebruiken (1 à 2 maal per jaar). Voor normaal wekelijks onderhoud is de stoomreiniger ideaal! Met 1 liter water kan je al een heel eind verder. Bijtanken doe je heel gemakkelijk en je kan gewoon verder werken zonder te moeten wachten tot het water opgewarmd is.
Wij hebben ook onze diepvriezer met de stoomreiniger ontdooid met behulp van de powersproeier en het ging ook dubbel zo snel als voorheen.
Ook het gebruik van het toestel in onze badkamer beviel ons. Hardnekkige vlekken van o.a. doucheolie die voordien moeilijk te verwijderen waren, werden vlug verwijderd met de handsproeier. Het toilet en de wastafels waren ook makkelijk proper te krijgen, maar je moet wel steeds het oppervlak nadien droogwrijven met een zachte doek om tot een goed resultaat te komen.
Voor wie vlug en hygiënisch schoon wil maken, is dit het ideale toestel. Wij zijn in ieder geval tevreden.
Hieronder som ik nog eens de voor -en nadelen op van het toestel:
Voordeel: kinderbeveiliging, makkelijk stoom regelen, handige accessoires, goede handleiding, voelt stevig aan, grote autonomie, compact en dus makkelijk op te bergen, handig in gebruik, warmt snel op

Nadeel: stoomhendel kan je niet vastzetten (zou handig zijn bij vloerreiniging), originele vloerdoek te dun voor grote oppervlakken

oostduinkerke 06-05-2012
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

Heb lang nagedacht voor ik een stoomreiniger zou aanschaffen, maar nu weet ik dat ik dit al veel vroeger moest hebben gedaan.
De vloer van de keuken is nu in een wip gereinigd, en dit inderdaad zonder strepen ( daar had ik wat mijn twijfels over ).
De badkamer heb ik nog nooit met zo'n gemak en plezier gekuist, zelfs de spiegels zonder veel moeite.
Mijn ramen van de veranda ( en dit er wat ) zijn nu in een wip gereinigd en hebben nog nooit zo geblonken , ja dat was nu niet mijn specialiteit ramen reinigen ( ben een man, komt het daardoor ??? ) .
Ik gebruik dit toestel nu heel vaak, en de opwarm tijd, is zeer kort, ik vul het toestel, aanschakelen, mijn zeemvel, enkele doekjes gaan halen in de garage, en tegen die tijd is hij gebruiksklaar.

Steven De Maerteleire 19-04-2012
Geschreven voor: Kärcher Sc 4.100 C

Ik heb dit toestel nog maar pas aangekocht en voor de eerste maal gebruikt. Alles is zeer gemakkelijk te monteren. Ik had dit toestel speciaal aangekocht voor mijn vloer.Ik heb een vloer met diepe voegen die na opdrogen van het gewoon te kuisen nog vuil na lieten.Nu met dit toestel voor de eerste maal te gebruiken is het resultaat verbluffend en het ik terug mooie voegen tussen de tegels. Ook voor de keukentegels.Met het reservoir van het water (1liter) kan ik 30 min doen maar is gemakkelijk los te koppelen voor opnieuw te vullen. Een minpunt vind dat het een los elektriciteitssnoer is maar wel lang genoeg (5 meter).Prijs kwaliteit uitstekend.